Tuesday, May 3, 2011

Una proposició de Google

D'ençà que vaig posar la LinedIn les meves dades en anglès vaig rebent ofertes de feina de l'estranger. Reps un missatge d'algú que vol que t'afegeixis a la seva xarxa de contactes professionals i al final és per una proposta laboral. I jo que no estic buscant feina.

Doncs l'altre dia vaig rebre un missatge d'una empleada de Google per afegir-me a la seva xarxa. Quins nervis: Google s'havia fixat en mi! Em va dir que hi havia una oferta de feina de “high profile” i que semblava que podia encaixar però necessitava veure un currículum meu. Vaig preparar un curri en anglès tan ràpid com vaig poder i li vaig enviar, pensant que em descartaria directament.

Però no. Em va enviar detalls de l'oferta, indicant les tasques a desenvolupar, i semblava molt interessant. L'oferta era per Munic, Dublín o Zúrich (a Londres no hi havia places). Hi havia una oferta per Sistemes i una altra per Software, les dues molt xules.

Aleshores em va demanar que em puntués del 0 al 10 en diferents coses (llenguatges, sistemes operatius, etc.), essent un 10 que hagués escrit un llibre sobre el tema. Amb les meves puntuacions em va convocar per una entrevista per telèfon i vam quedar.

Em va preguntar que si tenia un Blog técnic, i quan li vaig dir que era en català em va dir “then, it doesn't matter”. No era una entrevista, era un examen. M'anava a fer preguntes respecte aquells punts que jo m'hagués puntuat més alt i els que ella cregués. I jo sense connexió a Internet!

Vaig començar bé amb les preguntes de base de dades, i vaig continuar molt tranquil amb Java i amb Linux. Però em va plantejar un parell de problemes i una pregunta teòrica que em van descol·locar. No, no m'enrecordo del cost del Quicksort (potser que fos log(n)?

Després d'unes deu preguntes em va dir que es posarien en contacte amb mi en tres dies, i si passava aquesta entrevista tindria una altra amb un enginyer, i si la superava la següent seria a Dublin.

Als tres dies, molt amablement, em va dir que havia estat un plaer xerrar amb mi però que actualment no tenien una plaça que encaixés. Snif.

Ja veus quina tonteria. Em vaig sentir molt content i orgullós uns dies. Al poc temps vaig veure que Google anava a incorporar 26.000 nous empleats a la seva plantilla.

Per poder fer que una gran corporació es fixi en tu:

  • Apunta't al LinkedIn i amplia la teva xarxa de contactes (si no em tens, ja saps)
  • Posa el teu perfil de LinkedIn en anglès
  • Si vas fluix d'anglès, posa-li remei
  • Agafa bon coneixement teòric d'informàtica (una carrera ajuda)
  • Agafa bon coneixement d'un llenguatge com Java o PHP
  • Agafa bon coneixement de Linux
  • Si fas un blog tècnic, fes-lo en anglès

Ha estat una experiència.

2 comments:

Antonio said...

Les grans corporacions cometen grans errades. Pitjor per ells.
Ah!Apple està prenent notes!

Anonymous said...

Hi Toni,
This is Reinaldo, more than a year after. I am writing in English, just in case some Google employee looks at this, and realize how mistaken their approach was.

Now you are working for a big, great company :), and your skills are as good as always.
You should be proud of those skills, everyone including myself can learn/have learnt/is learning a lot from you.

And I know you know, but BTW: the complexity of the quicksort is O(n log n) on average. Or O(n^2) in worst case.
What did they want to measure by asking this question ? Was it a memory test? Or did they want to know if you were able to demonstrate that fact quickly on the phone?
It has little sense, either way, as there is no quick measure for intelligence or creativity.