Friday, December 31, 2010

Lectures del 2010

Aquest blog està viu des del febrer de 2010 i des d'aleshores he fet 100 posts. M'havia proposat un o dos a la setmana i més o menys ha estat així. En el que sí que he estat rigorós ha estat en la recopilació de lectures, i això em dóna dades força interessants.

Moltes vegades no recordes què és el que vas llegir fa uns mesos, i tenir un registre ajuda molt. De fet pensava que havia passat molt més temps des de que vaig llegir Anatema o Tokio Blues.

Fent un inventari numèric veig que he llegit 25 obres, de les quals 13 eren còmics.
Han estat més de 7000 pàgines, de les quals 1500 eren de còmic.
Només 4 coses en anglès i 1 en català.
Només 4 obres tècniques.

El que m'ha semblat més exagerat és que de les 25 lectures, només 5 eren meves. El 80% del que llegeixo és prestat. Això està bé per així tinc més diversitat, però hauré de posar una miqueta d'ordre en les compres que faig.

Del que he llegit vaig a fer un ranking (que només em serveix a mi).

Millor novel·la: Repartit entre Anatema i Juego de Tronos. Genials.
Millor còmic: Yago o Juego de Manos, però tampoc em van tornar boig.
Millor llibre tècnic: Clean Code. Revelador.

I també dels pitjors:

Pitjor novel·la: Tokio Blues. No guardo un bon record.
Pitjor còmic
: ... el deixarem desert
Pitjor llibre tècnic: UML para programadores Java. Pèssima traducció i títol enganyós.

Esperem que l'any vinent també estigui ple de salut i lectures.

Bon any a tothom!!!

1 comment:

Mari said...

Felicitats, ets un gran lector (cosa que no es pot dir de mi)!
Respecte el tema de llegir llibres prestats la veritat és que jo ho trobo molt be. El que he descobert és que el servei de préstec de les biblioteques de la Diputació està força bé. Pots consultar el fons bibliogràfic i fer reserves per internet. Anar a buscar el llibre ho has de fer en persona, eh! ;)

Vinga, bona entrada d'any i que el 2011 et sigui un bon any de lectura com ho ha estat el 2010.