Tuesday, October 5, 2010

Estic llegint: Silver Surfer - Parábola

Silver SurferDe Stan Lee i Moebius. 1988. Publicat per Forum (Planeta-DeAgostini). 64 pàgines.

Feia molt de temps que volia llegir aquest clàssic del còmic de super-herois, on es donen la mà el més afamat guionista americà amb tot un símbol del còmic europeu.
Stan Lee és el creador (o co-creador) de personatges com Hulk, Iron Man, Daredevil els X-Men o Spiderman. Darrerament fa un cameo a totes les pelis Marvel de super-herois.
Moebius és l'altre nom de Jean Giraud, conegut per obres com Blueberry o el Incal, i per dissenys de producció de pel·lícules com Tron, Abyss, Alien o El quinto elemento.

Llegir el guió de Stan Lee, amb frases grandiloqüents fent-ho tot terriblement transcendental, em resulta molt divertit. Els dibuixos de Moebius m'han agradat molt, però la temàtica no és d'allò que més m'agrada.

Potser el més interessant són els comentaris que el propi dibuixant fa al final de la obra, on explica tot el procés creatiu i com es va haver d'adaptar a la manera de treballar americana. O com valora Moebius el fet que el dibuixant sigui el propi rotulista de les seves obres.

M'ha resultat curiós veure com ha evolucionat la tecnologia de producció del còmic. Veus els colors que s'aconseguien abans i els d'ara, i s'agraeixen els canvis. També m'ha fet gràcia veure un text amb un tros de typpex.

Tenint en compte que el còmic de super-herois no m'agrada i que el personatge de Galactus el trobo horrible, no l'he trobat una "obra magnífica", però està força bé. S'ha de llegir.
Per cert, aquesta vegada he comptat amb la biblioteca del Javi. Gràcies.

1 comment:

Unknown said...

Nunca lo he leido, y éste sí que podría ser de mi gusto... A ver si lo capturo un día.