Wednesday, April 14, 2010

Estic llegint: Juego de tronos (acabat)

M'ha encantat i he caigut en la trampa. Quan me'l van deixar ja em van advertir que era el primer d'una saga, però no comptava amb caure. El cas és que se m'ha fet curt i m'ha tingut atrapat, malgrat les 800 planes.
L'entrada és una mica difícil, per què hi ha molts personatges i la majoria amb noms impronunciables. Per sort no hi ha molta cosa de la típica del gènere fantàstic (dracs, màgia, etc.), sinó que aprofundeix més en les relacions entre els protagonistes, les intrigues polítiques i, el que més m'ha agradat, com van evolucionant els personatges.
L'autor juga molt bé a presentar-te cada capítol des del punt de vista d'un personatge, i potser que agafis mania a un, i després veus un capítol des del seu punt de vista i et fa canviar d'opinió.
També m'ha agradat la valentia amb la que tracta la trama, que més d'una vegada m'ha sorprès amb els girs que feia.
Espero continuar d'aquí a poc amb la resta de la saga, i veure que fan els Stark, Lannister, el Targaryen, els Baratheon i los Otros.

Winter is coming

(és el lema de la casa Stark, una de les cases protagonistes de la novel·la).

La trampa és que ja m'han deixat la continuació, més de 3.000 pàgines, amb l'avís que l'autor, ja vellet, encara no ha acabat la darrera part i s'ha liat en el desenvolupament de la novel·la per a la televisió, amb HBO. Per cert, buscant trailers per YouTube només trobo coses creades per fans. Ens haurem d'esperar. Sí que hi ha una Web on podrem seguir com va la cosa: Winter is coming.

Abans de continuar amb aquestes lectures encetarem un alter llibre per anar alternant. Crec que serà el millor, no?

No comments: