Sunday, March 28, 2010

Virtualització amb VMWare i VirtualBox

Porto molts anys fent servir VMWare Server com a eina de virtualització. M'anava molt bé tenir en el meu Ubuntu una màquina amb Windows o fer assajos d'aplicacions en diferents plataformes. O fins i tot muntar un Alfresco o un Joomla! sense interferir en la teva màquina de treball. M'anava fantàstic.
Quan vaig passar a Ubuntu 9.10 VMWare em va deixar de funcionar i em vaig haver de passar a VMWare 2.0.
Aquesta versió és molt diferent a l'anterior. Tota la interfície de configuració és Web. Primer de tot ocupa un seguit de ports que destorben a qualsevol altre Tomcat que tinguis, i resulta una mica extrany.
El més sorprenent em va passar ahir. Vaig actualitzar el Firefox a la versió 3.6.2 i el VMWare em va deixar de funcionar. Aparentment funciona tot però no puc obrir la consola que és el mateix que no tenir la màquina virtual. Googlejant una mica resulta que un bug en VMWare, en un javascript concret, se'l menjava sense problemes qualsevol versió anterior de Firefox, però aquesta és més rigorosa.

A més a més, ara tinc el VMWare instal·lat sobre una màquina amb Windows 7 (el portàtil) i quan he intentat virtualitzar-li un Ubuntu 9.10 la xarxa no li funciona (no li funciona en mode bridged). I m'he barallat molt.
He provat de virtualitzar-lo sobre VirtualBox, una altra eina similar que era de Sun (ara Oracle), i a la primera.

Mmmmmm. Primer de tot sembla que una interfície de configuració basada en navegador va simplificar-li la vida als senyors de VMWare per tal de fer la seva eina multiplataforma, però tot té el seu preu. Segon, he tingut l'oportunitat de jugar amb el VirtualBox i l'experiència ha estat molt bona. Ara, quan pensi en virtualització el pensament no anirà directament cap a VMWare. Normal, no?

No comments: