Thursday, March 18, 2010

Sis anys amb només Linux a l'escriptori

He estat treballant, tant a la feina com a casa, amb només Linux a l'escriptori durant sis anys. Primer vaig tenir Fedora i després em vaig passar a Ubuntu i no m'ha faltat de res. És cert que havia de tenir una màquina virtual amb Windows per poder fer servir alguna VPN o per fer servir el PowerPoint (no m'he acabat de fer amb l'OpenOffice.org Impress), però eren coses puntuals. Amb Firefox, OpenOffice, Eclipse, SQLDeveloper, Thunderbird i un apt-get a mà, he pogut fer-ho tot.
Al començament cal posar-hi voluntat però el control de la línia de comandes i dels processos que et dona un SO com el Linux et permet ser més productiu. Sobretot quan es tracta de desenvolupar i de buscar fantasmes.

Des de fa una setmana he començat una nova aventura professional amb Omatech, fent un projecte per a Prous. En aquesta darrera empresa fan servir un entorn 100% Microsoft a l'escriptori, amb Office i Outlook obligatoris. Així que ara hauré de "tornar a aprendre" a fer servir el Windows XP. Tenia un portàtil nou, la mar de potent, i haig de fer servir el PC que m'han posat per tenir tot el soft. Què hi farem!

Ja la primera al front. Estava executant l'eclipse per veure la compatibilitat d'una aplicació en un servidor d'aplicacions nou i volia veure què estava executant per sota. He volgut fer un ps per veure quina era la comanda exacta que feia servir per veure els paràmetres de memòria i ja he fet en falta el meu Linux. El mateix m'ha passat amb un locate i un find amb grep. Tot i que m'he posat el cygwin, no és el mateix.

El desenvolupament multiplataforma, en la meva opinió, és millor fer-lo en un entorn que et permeti més control, com ara el Mac o el Linux.

2 comments:

Agustí Pons said...

Ei Toni,

crec que a la llarga tots els desenvolupadors ens farem switchers a mac o ubuntu, el problema amb els linux es el tema de tenir tots els drivers amb la gran quantitat de hardware heterogeni que hi ha per PC.

En canvi amb el macos, no s'ha de tenir aquest problema, pero clar, llavors no es obert :)

Toni Tassani said...

Agustí,
Estic d'acord que cal posar-se mac o linux per desenvolupar. El tema dels drivers és relatiu, jo no he tingut gaire problemes.
Algú una vegada em va presentar el problema linux vs. mac com un problema ètic vs. estètic. Té la seva gràcia.